ویدئو| پیکر هشتمین جانباخته سیل در خراسان رضوی پیدا شد فرماندار نیشابور: تا کنون هیچ خسارت جانی ناشی از سیل گزارش نشده است| برآورد خسارت ۲ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریالی در این شهرستان (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام محور‌های مسدود در خراسان رضوی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنترل کامل انتظامی و امنیتی در منطقه سیل زده سیدی مشهد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) قصاص؛ مجازات تصادف فوتی بدون گواهینامه است؟ شاهدان دروغگو در دادگاه| آیا مجازات شهادت کذب بازدارنده است؟ بارش شدید باران در شهر‌های خراسان رضوی | محور درگز-کلات مسدود شد افزایش ۳ برابری بارش‌های مشهد نسبت به سال گذشته| آب سد‌های مشهد ۶ درصد افزایش یافت (۲۷ اردیبهشت) اکران تصاویر مشاهیر به مناسبت دهه ادب و حماسه در مشهد خسارت سیلاب به بدنه و لایه‌های زیرین محوطه تاریخی یاریم تپه درگز (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بارش شدید باران در خراسان رضوی | احتمال سیلابی شدن مجدد مسیرها (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سردردهای میگرنی دومین عامل ناتوانی بشر در جهان است| عضویت ایران در انجمن جهانی سردرد تعطیلی محور‌های گردشگری، تفریحی و بوم‌گردی مشهد تا روز دوشنبه هشدار نارنجی هواشناسی در خصوص سیل در مشهد و ۱۸ شهر خراسان رضوی (۲۷ اردیبهشت) حضور ۱۵۰ گروه جهادی برای کمک به آسیب‌دیدگان سیل در خراسان‌رضوی ۵۰۶ سارق و مالخر در مشهد دستگیر شدند رژیم غذایی افراد باید متناسب با منطقه و فصلی که در آن قرار دارند، تنظیم شود بهترین مواد غذایی برای صبحانه؛ از این نوشیدنی غافل نشوید خوردن آبگوشت برای این افراد ضرر دارد بهترین مواد غذایی برای تغذیه بعد از تمرین ورزشی
سرخط خبرها

ورود مجتمع قضایی «شوق زندگی» مشهد به حوزه کودکان معارض با قانون+ فیلم

  • کد خبر: ۲۱۶۰۰۵
  • ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
ورود مجتمع قضایی «شوق زندگی» مشهد به حوزه کودکان معارض با قانون+ فیلم
سرپرست مجتمع قضایی حمایتی شوق زندگی مشهد گفت: مدل حمایتی مجتمع قضایی حمایتی شوق زندگی مشهد در حوزه کودکان بزه‌دیده امروز در حوزه کودکان معارض با قانون نیز اجرا می‌شود و این کودکان نیز به شکل عملیاتی حمایت‌ها را خواهند داشت.

به گزارش شهرآرانیوز، نیره عابدین‌زاده امروز، ۱۷ اسفندماه، در مراسم شروع فعالیت محاکم اطفال و نوجوانان و دادسرای ویژه نوجوانان در قالب مجتمع قضایی حمایتی شوق زندگی که در دادگستری کل استان برگزار شد، اظهار کرد: همه با هم و در کنار هم در شهر امام رضا(ع) تلاش می‌کنیم تا حال بچه‌های عزیز بهتر شود.

وی افزود: شما بچه‌ها هیچ وقت تنها نیستید، ما کنارتان هستیم و قول می‌دهیم از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم. قوانین و مسئولان ما خوب هستند و ما مردم خوبی داریم که تلاش می‌کنند. قول می‌دهم چه من باشم و چه نباشم مجتمع شوق زندگی ادامه داشته باشد تا شما بچه‌ها شوق زندگی داشته باشید و کشور خود را اداره کنید.

سرپرست مجتمع قضایی حمایتی شوق زندگی مشهد عنوان کرد: نظر مجتمع شوق زندگی از بدو تاسیس این بود که یک کار گروهی را برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر شهر به ویژه اطفال و نوجوانان تجربه کند.

عابدین‌زاده ادامه داد: گاهی بچه‌هایی که در معرض خطر هستند و وضعیت مخاطره‌آمیز را تجربه می‌کنند به حقوق خود آگاه نیستند یا اگر آگاه باشند امکان اعمال آن را ندارند؛ زیرا ممکن است در وضعیت مخاطره‌آمیز از خانواده‌ای باشند که به آن‌ها آسیب زده، بنابراین افراد دیگر باید به آن‌ها کمک کنند و آن افراد دیگر نباید کار جزیره‌ای انجام دهند، بلکه همه باید در کنار هم باشند.

معاون دادستان مرکز استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه شوق زندگی با محوریت نظارت دادستانی کار را شروع کرد، گفت: شهرداری مشهد نیز پای کار آمد و اولین همراه ما بود. سایر دستگاه‌ها به ویژه موسسات مردم‌نهاد در کنار هم قرار گرفتند. این موسسات با اعتماد کامل کنار ما آمدند و تلاش کردند بخش‌هایی که خلأ داریم را پر کنند که این اتفاق بسیار زیبا رخ داد.

وی اضافه کرد: این کار گروهی سبب شد وظایف خود را در کنار نقش و مسئولیت‌های مردم کنار هم قرار داده و اقداماتی را به نفع کودکان و نوجوانان انجام دهیم که نتیجه را دریافت کنند و دنبال کار‌های پیچیده اداری ما نباشند. شوق زندگی در حوزه ترویج طرح امین موقت، فرزندخواندگی، ساماندهی کودکان کار، کودکان در خانواده پرخطر، کودکان درگیر اعتیاد، کودکان رهاشده، افراد با اختلالات روحی و روانی و زنان و دختران در معرض آسیب اقداماتی انجام داده است.

سرپرست مجتمع قضایی حمایتی شوق زندگی مشهد خاطرنشان کرد: شوق زندگی در فاز جدید می‌خواهد این فرهنگ را به مردم نشان دهد که بچه‌ها جرم انجام نمی‌دهند، بلکه ممکن است درگیر یک عمل مجرمانه شوند که از آن اطلاع نداشته باشند، بنابراین باید مدلی برای حمایت از آن‌ها داشته باشیم.

عابدین‌زاده بیان کرد: مدل شوق زندگی در حوزه کودکان بزه‌دیده امروز در حوزه کودکان معارض با قانون نیز اجرا می‌شود و این کودکان هم به شکل عملیاتی حمایت‌های قانون‌گذار، سازمان‌ها و موسسات مردم‌نهاد را برای پیشرفت و تعالی خود خواهند داشت.

در ادامه حجت‌الاسلام حمزه خلیلی، رئیس کل دادگستری خراسان رضوی اظهار کرد: ما امروز مدیریت زنانه‌ای داریم که موفق‌تر از مدیریت مردانه است. امروز کارنامه‌ای را در اینجا رقم زدیم که یک مدیریت زنانه بود. مرا متهم به فمینیست بودن نکنید، آنچه دیدم را از سر ذوق بیان می‌کنم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->